Kvalitetssystemet på EUD/EUX
Vi har opbygget et årshjul for indsamling, bearbejdning og opfølgning på data – du kan læse om det i denne beskrivelse af kvalitetssystemet
fra undersøgelse til handling | Evalueringsplan 2022/23 |
I arbejdet med kvalitet har vi ladet os inspirere af 6C-modellen. I vores fortolkning indeholder modellen indsamling af data, forståelse af data, indsættelse af data i en relevant kontekst og til slut produktion på baggrund af data – altså opfølgningsplaner der giver mening. Modellen har samarbejdet som en kerne – ved os er det samarbejdet ledelse, medarbejdere, elever og dataleverandørerne. Processen er omkranset af kommunikation – i vores forståelse betyder det at uden kommunikation af data og planer giver kvalitetsarbejdet ingen værdi
Status på kvaliteten
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | |
antal ansøgere | 93 | 97 | 91 | 78 |
antal påbegyndt | 119 | 120 | 123 | 91 |
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
Frafald under grundforløbet | 24% | 17% | 14% | 11% |
Frafald efter grundforløbet | 41% | 47% | 50% | 35% |
Samlet frafald fra start på GF til start på HF | 65% | 64% | 64% | 46% |
Frafald i forhold til forventet frafald
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
Forventet frafald | 54% | 53% | 52% | 52% |
Faktisk frafald | 64% | 63% | 63% | 46% |
Difference | -10% | -10% | -11% | +6% |
Beskæftigelsesfrekvens – året efter færdiggørelse
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
Campus Vejle | 63% | 70% | 75% | 72% |
Landstal | 79% | 80% | 79% | 84% |
Samlet indikator for trivslen
2020 | 2021 | 2022 | |
Campus Vejle | 3,9 | 3,9 | 3,8 |
Landstal | 4,1 | 4,0 | 4,0 |
EUD – ved afslutningen af GF 2 – juni 2022
Mål 2022 | Status 2022 | |
Detail | 40% | 32% |
Handel | 29% | 29% |
Kontor | 34% | 70% |
EUX – ved afslutningen af studiekompetenceåret – juni 2022
Mål 2022 | Status 2022 | |
Detail | 36% | 37% |
Handel | 31% | 41% |
Kontor | 34% | 38% |
Selvevaluering
Den indsamlede data sammenstilles i den årlige selvevaluering. Data for de 4 klare mål for erhvervsuddannelserne kan ses øverst på denne side i “rul-ned”-menuerne. Data for disse er hentet fra Uddannelsesstatistik. Vær opmærksom på, at det kan tage tid at få indsamlet og valideret data, så ikke alle tal er fra det indeværende år.
Selvevalueringerne kan læses på følgende links:
Vi evaluerer også løbende på fremskridtene i afdelingens strategi, der dækker perioden 2020 til 2023. Evalueringen af strategien kan læses her:
Strategier og handleplaner
Campus Vejle har fire fokusområder for skolens udvikling i perioden 2020 – 2023. De fire områder er:
- kvalitet i uddannelsen
- en spændende og udviklende arbejdsplads
- ressourcestyring
- eksterne partnerskaber
I strategien for afdelingen kan du læse hvilke initiativer der iværksættes og hvilke mål der er sat for gennemførelse af strategien
Nedenfor kan du se afdelingens opfølgningsplaner, udarbejdet på baggrund af den årlige selvevaluering
Virksomhedstilfredshed
Vi gennemfører årligt en undersøgelse blandt de virksomheder, der har indgået uddannelsesaftaler med vores elever.
Resultatet af den seneste undersøgelse kan du se her:
Virksomhedstilfredshedsundersøgelse 2022
Statistikker
I Datavarehuset ligger tal for skolens opnåelse af de fire klare mål for kvaliteten af uddannelsen. Adgang til Datavarehuset kan få ved at klikke på nedenstående link: